06 43 82 74 97Mail naar info@broodathome.nl

Informatie

Werkwijze

  • Het brood wordt één keer per week bij u aan huis bezorgd.
  • De bakker rijdt iedere week door uw straat, dus ook voor 1 brood komt de bakker graag bij u langs.
  • Als u niet thuis bent kan het brood worden achter-gelaten op een van tevoren afgesproken plek.
  • Wanneer u een ander brood wilt proberen of wanneer u geen brood nodig heeft, kunt u dit 48 uur voor de bezorgdag persoonlijk, telefonisch of per mail doorgeven.
  • Geen lege schappen meer in de winkel, dankzij Brood@Home krijgt u altijd het brood dat u wenst.

 

Allergie & dieet

Ook mensen met een allergie of dieet kunnen genieten van ons brood en gebak….

Steenoven brood is de specialiteit van Brood@Home. Dit unieke assortiment bevat vijf op de stenen vloer gebakken broden met ieder zijn specifieke karakter en eeteigenschappen.

Steenoven brood wordt gemaakt van eerlijke en pure ingrediënten en met liefde voor het bakkersvak. Deze authentieke broden zijn vrij van E-nummers en lactose.

 

Allergie

Veel mensen (vooral kinderen) kampen tegenwoordig met gezondheidsproblemen vanwege een allergie. Bij ons kunt u elke dag vers lactosevrij brood krijgen. Bijna al ons brood bakken wij lactosevrij. Heeft u een voedselallergie en wilt u weten, welk brood of gebak u mag eten. Neem dan gerust contact met ons op.

Dieet

Spelt

Spelt is een oeroud graantype dat de laatste jaren in opmars is omdat het wat onze gezondheid betreft aantrekkelijker is dan tarwe.

Spelt mist alle technische verbeteringen die op tarwe zijn toegepast en bevindt zich nog in de oervorm.

Het gedijt niet op met kunstmest behandelde grond, heeft in vergelijking met tarwe een vrij lange, slappe dunne stengel, zodat het bij een zware regenbui snel plat gaat liggen en mede daardoor niet met machines geoogst kan worden.

Speltkorrels zijn vrij lang en smal en zitten stevig ingepakt in verschillende vliezen, zodat er een kostbaar en tijdrovend ‘pelproces’ aan te pas moet komen.

Al met al is de opbrengst per hectare aanzienlijk lager dan die van tarwe en is spelt  3 a 4 maal zo duur.

De stevige omhulling van de speltkorrel heeft als voordeel dat dit graan niet gevoelig is voor ziektes. Chemische gewasbestrijdingsmiddelen zijn bij de teelt dan ook niet nodig. In feite wordt spelt dus biologisch geteeld.

Het is bekend dat niet iedereen tegen tarwegluten kan, hiervoor is een glutenvrij dieet de oplossing.

Echter tarwe bevat behalve gluten nog 39 andere antigenen, oftewel stoffen die voedselallergie of voedselintolerantie kunnen veroorzaken.

Met intolerantie word bedoeld dat kleine hoeveelheden van de stof geen directe schade veroorzaken, maar wel grotere hoeveelheden over langere tijd.

Gezondheid

Brood: op je gezondheid!

Wist je dat 5 tot 12 sneden brood per dag goed voor je zijn? Ken je het geheim van een evenwichtig broodontbijt voor je gezondheid? Lees hier hoe brood van de bakker je gezondheid een boost geeft.

Brood in de actieve voedingsdriehoek.

In de actieve voedingsdriehoek vind je 7 voedingsmiddelen terug die elk hun aandeel leveren in de samenstelling van een gezonde, gevarieerde en evenwichtige voeding.

 

Zoals je merkt, neemt brood een prominente plaats in de driehoek in. Afhankelijk van je leeftijd, gewicht, geslacht en lichamelijke activiteitsniveau schommelt de aanbevolen hoeveelheid brood tussen 5 en 12 sneden per dag.

Een kwalitatief ontbijt: BROODNODIG!

Na je nachtrust zijn de energievoorraden in je lichaam sterk gedaald. Je spieren en lever kunnen maar een beperkte reserve opslaan.
Die energie moet ‘s ochtends dringend aangevuld worden. Als je gezond ontbijt,
heb je meteen 20 tot 25% van je dagelijkse noodzakelijke energie binnen. Zo
verklein je de kans op een appelflauwte in de loop van de ochtend.

Gezond ontbijten kan met:

-diverse soorten (bruin) brood of volkorenbroodjes (=koolhydraten)

-een melkproduct zoals halfvolle melk, yoghurt, magere … (= eiwitten en calcium)

-af en toe een eitje of magere vleeswaren als beleg (=eiwitten)

-een stuk vers fruit, fruitsap, gedroogd fruit, groenten, … (= vitaminen, mineralen en vezels)

-een beetje vetstof zoals zachte margarine (= goede vetten)

-een drank zoals thee, koffie,… (= water)

Brood, je dagelijkse gezonde energieleverancier!

Brood is rijk aan complexe of meervoudige koolhydraten. Die worden door je lichaam omgezet in energie. In tegenstelling tot enkelvoudige koolhydraten (in o.a. suiker) worden de meervoudige traag afgebroken en opgenomen door het lichaam. Ze houden je energieniveau langer op peil, en zorgen ervoor dat het hongergevoel langer wegblijft.

Brood bevat eiwitten. Die zijn nodig voor de groei van het lichaam. Ze beschermen je tegen ziekten en herstellen het lichaam na een kwetsuur of operatie.

In brood zit veel vitamine B. Die zorgt ervoor dat je lichaam in optimale conditie blijft, en beschermt je tegen ziekten.

Volkorenbrood is een belangrijke leverancier van ijzer, maar ook koper en magnesium. Dit zijn mineralen. Ijzer is van belang voor bloed en spieren, koper helpt bij het aanmaken van bloed, bindweefsel en botweefsel, en magnesium zorgt voor de botopbouw en een goede werking van het zenuwstelsel en de spieren.

Vooral bruin brood is rijk aan vezels. Vezels bevorderen de werking van de darmen en zorgen ervoor dat je je sneller verzadigd voelt, waardoor je wat minder gaat eten en je je gewicht beter op peil kunt houden.

Brood is vetarm. Een sneetje brood (ongeacht of het wit of bruin is) van de bakker bevat ongeveer 85 kcal. Je wordt dus niet dik van brood mits je oplet met het beleg.